Hayallerinin peşinden gitmek

Dün gece Mad Men'in bir bölümünden ilham aldım ve bu yazıyı yazmaya karar verdim.
**Dikkat dikkat, seneler önce bitmiş dizi de olsa spoiler içerir.**

Megan sekreteri olduğu ajansta, ajansın ortaklarından biriyle evlenince bir anda metin yazarı gibi bir pozisyona terfi eder. Bu pozisyona layık olmak için çok bir emek harcamamıştır ama öncesinde edebiyatla ilgilendiği bilgisi bize verilmiştir ve şaşırtıcı bir şekilde kısa sürede başarılı olur. Ama gönlü oyunculuktadır, babası da hayallerinin peşinden gitmesi gerektiğini söyleyip ortalığı bulandırınca Megan metin yazarlığı işinden istifa eder ve hayallerinin peşinden gitmeye karar verir. Kocası "benimle çalışmak istemiyorsan başka ajans buluruz sana ama senin gibi düşünmek yıllarımı aldı, gerçekten başarılısın" dese de Megan'ı ikna edemez.

Tam bu noktada duraklatıp düşündüm. Hayallerinin peşinden gidip de başarılı ve tatmin olan kaç kişi vardır şu hayatta? İnanın ben hiç tanımıyorum.

Öyle büyük bir pazarlaması var ki bu sloganın, gerçek hayatta pek bir karşılığı olmasa da doğruluğundan çok zor şüphe ediyoruz. Ben de hala emin değilim ne yapılması gerektiği konusunda.

32 yıllık hayat deneyimim bana genellikle başarılı insanların, hayat onlara bir fırsat sunduğunda bunu değerlendiren insanlar olduğunu göstermiştir. Öyle o fırsatı tepip, sıfırdan kendi hayallerinin peşinden gidince sonuç genelde hüsran oluyor.

"Hayallerimin peşinden gittim" minvali hikayeler de çoğunlukla tanımadığımız insanların hikayeleri. Gelişimlerine asla şahit olmadığımız ve konuşmacı ne anlatıyorsa onu doğru kabul ettiğimiz hikayeler.

Kaldı ki bunun doğru olması da çok düşük ihtimal çünkü hayat dediğin öyle senin yön verdiğin bir şey değil. Devamlı savruluyor ve kendini bir noktada buluyorsun. Geriye dönük olarak bunları bağlantılı bir şekilde anlatman senin hayal gücün ama yaşarken planlayarak yaşamıyorsun elbette.

Megan'ın başarılı olup olmayacağını henüz bilmiyoruz, dizide o kısımlara ilerleyemedim ama Joan " zengin bir kocaya sahip başarısız bir aktris olacak" diye bir yorumda bulundu ki dizinin bence en bilge karakteri Joan ablam her zaman haklı çıkıyor.

Bu arada bence Mad Men, tüm karakterleri ve iç dünyalarıyla oldukça zengin bir dizi.
Şiddetle tavsiye ederim.