2014


Bu sene Mart ayında 5 aylığına Almanya'ya yerleşeceğim gerçeğiyle başladı. Şirketime 5 ay yurt dışında yaşayacağımı dönünce tekrar devam etmek istediğimi söyledim, kabul ettiler. Evi de kapatmadık, kardeşim ben dönene kadar evimde yaşamaya devam edecekti. Ocak'ta iş için Almanya'ya, Şubat'ta Dubai ve Irak'a gittim. Mart'ın sonunda Almanya'ya yerleştim. Nisan'da Prag'a, Mayıs'ta Hamburg'a, gittim. Uzun zaman sonra "aradığımı buldum" dediğim ilişkim Almanya'da iyice sarpa sardı, birbirimizi daha fazla mutsuz etmedik, ayrıldık Mayıs'ta. Haziran'da Oslo'ya gittim. Kopenhag'a bilet aldım, otobüsü kaçırdım. Temmuz'da annemi Berlin ve Prag'a götürdüm, beraber çok eğlendik. Çok partiye gittim, çok içtim. İnsan gibi yaşamak ne demekmiş onu gördüm Almanya'da. Berlin'e aşık oldum. Ağustos'ta geri geldim. Kendi evimle, ailemle ve arkadaşlarımla özlem giderdim. Ağustos'un sonu iş için Moskova'ya gittim. Eylül'ün ortasında çok sevdiğim bir arkadaşımla Avşa'da kısa bir tatil yaptım. Sonra tam zamanlı (haftada 4 gün) ofis yaşamına geri döndüm. Eylül sonu Ekim başı da yine iş için Valensiya'daydım. Ekim'de en yakın arkadaşlarımdan birini evlendirdik, bu sebeple İskenderun'a gittim. Ekim'in sonundan beri yerimden kıpırdamadım. Yılbaşında da annemle Üsküp'e gidiyoruz.

                 

                                               
Haftada 4 gün çalışmaya başladım. Bir insanın kendine yapabileceği en büyük iyiliğin bu olduğunu düşünüyorum: az çalışmak! Sırf birileri daha az çalışarak daha fazla para kazansın diye üç kuruşa haftada 5-6 gün çalıştırarak insanların emeğini ve yaşam enerjisini sömürüyorlar. Emek sömürü bu ülkenin her zaman en büyük meselesi olmuştu, haberlerde isyan eden gençleri izliyorduk ama biz yaşamadan bunun farkına varmamıştık sadece. Söz konusu "biz"olunca farklı olur sandık. Mezun olduk, bize teklif edilen rakamlara hayret ettik lakin bize layık görülen boktan yaşama hala isyan etmiyoruz. Herkes bir şekilde bu hayatı yaşamaya devam ediyor.

Ayrıca 6 ay ofiste olmamama ve 3 aydır haftada 4 gün çalışıyor olmama rağmen satışlarım geçen yılın neredeyse iki katı. Haftada 5-6 gün en az 9 saat çalışınca verimin yükseleceğine inananlara duyurulur.


Mezun olduğumdan beri 5 yılda 4 iş değiştirdim. Hiçbir maddi güvencem olmasa da emeğimin karşılığını alamadığımı düşündüğüm yerden radikal bir şekilde ayrıldım. Çok fazla üzerine düşünüp hesap yapmadım. Bir şekilde yolumu bulurum dedim, buldum da. O yüzden söylenmeyi bırakıp bir şeyleri değiştirin derim, hala enerjiniz varken. Çünkü günde en az 9 saatini harcadığın işini sevmezsen, geri kalan her şey mükemmel de olsa mutlu bir hayat sürmen mümkün olmayacak.

               

Yüksek Lisans mezuniyetim için tez yazmaya başladım. 3 ay boyunca biraz fazla ağırdan aldım, pek bir ilerleme gösteremedim. Yılbaşından sonra tezi hızla bitirmek istiyorum. Yeniden spora başladım ve bu sefer düzenli devam etme adına büyük umutlar taşıyorum.

Çok sevdiğim bir arkadaşımla Lindy Hop kursuna başladım ve son günlerde benim için en eğlenceli aktivite haline geldi. Leş İstanbul gecelerinden bıkmıştım, dans etmek için gece dışarı çıkmayalı çok olmuştu. Şimdi gerçekten güzel bir topluluğun olduğu bir ortamda dans ediyorum.


             

Bu yıl hep kendi istediklerimi yaptım.
Bu yıl çok eğlendim, çok üzüldüm de. ama eğlendiğim zamanlar daha ağır basıyor sanki.
Bu yıl kendim de dahil olmak üzere, birkaç kişi adına yaşadığım hayal kırıklarını yeni farkettim, yüzlerine söylemeye cesaret edemedim. 
Yurt dışında yaşama deneyimimin anlam arayışıma cevap olacağını düşündüm, cevabı orada değil de döndükten sonra buldum.
Bu yıl yapılacaklar listeme çok tik attım.
Bu yıl çok seyahat ettim.
Bu yıl evimi sürekli düzenli ve temiz tutmayı başardım.
Bu yıl 5 kilo fazlamı yine veremedim.
Bu yıl ilk defa para biriktirme isteğimi eyleme dönüştürdüm, ufak bir miktar da olsa para biriktirebildim.
Bu yıl ilk defa depresyona girdim, hem de ağır sayılabilecek türden.                                      

                      

Hayatta en keyifli zamanlarımın "ben olmak"tan biraz uzaklaştığım zamanlar olduğunu farkettim, sarhoş halim, seyahatteki halim, yurt dışındaki halim, yoldaki halim, aşık halim...

Hayatım ne kadar değişirse değişsin hep aynı şeyleri yaşıyormuşum gibi geldi. Hayatımdan ziyade kendimi değiştirmekten başka çözümüm olmadığı gerçeğiyle yüzleştim ve bu ilk başta çok umutsuz göründü gözüme. Kısır döngülerimden, hep aynı kişilerle aynı muhabbetleri yapmaktan, kaliteli, sıradan ve duyarlı bir insan olmayı önemseyip bunun pratikte hiçbir faydasını görememekten, içinde bulunduğum sistemin, ülkenin bana hep değerlerimi sorgulatmasından, kendimi mutlu etmek için sayısız planlar yapıp hep geleceğe odaklanmaktan, hep anı kaçırmaktan... sıkılmıştım.

Döndükten sonra bir ay süren bir depresyon geçirdim ama kimse çok farkına varmadı. Her zamanki gibi kendi kendime atlattım. Küllerimden yeniden doğdum, iki aydır belki de çok uzun süredir olmadığım kadar dingin ve huzurlu bir moda büründüm.

                       
                                                                                                 
Benim yaşadığım bir sorundan yola çıkıp genelleme yapmam doğru olmaz belki ama ben yine de genelleyeceğim okur. Sürekli plan yapan insanlar gizli mutsuz gibi geliyorlar bana. Şöyle düşünün, sizi şu an mutlu eden şey, sürekli onun üzerinden hayatı kurguladığınız, planlar yaptığınız şey, ya bir an geldiğinde hiçbir şey ifade etmezse? O zaman neye tutunacaksınız?

Seyahat etme planı, evlenme planı, kendi işini kurma, çocuk sahibi olma planı... Ne duygularını ne yaşadıklarını kontrol edebiliyorken, plan yaparak hayat geçirmenin anlamsızlığı... "Şu an böyle hissediyorum, böyle yaşıyorum, başka zaman başka şey istersem onu yaparım" dedim.

Üstelik istediklerimi yapmak için de kimseye ihtiyacım olmadığı gerçeğine inandırdım kendimi.

Buna gerçekten inanınca kendinizi güçlü ve iyi hissediyorsunuz.

Böyle düşünmeye başlayınca ölüm korkum da gitti. "Daha yapacak çok şeyim var" hissimden kurtuldum, yaşadığım zamanı keyifli geçirmeye odaklandım, son iki aydır anları daha keyifli yaşıyorum.

2015'ten tek beklentim ise "an"da kalmak. Yaşam enerjimi hep yüksek tutmak istiyorum ve bunu emen her şeyden de uzak kalmak...

Şimdiden iyi seneler olsun herkese!

Resim 1
Resim 2
Resim 3
Resim 4
Resim 5
Resim 6