İzmir günlükleri: Sığacık

20 sene İzmir'de yaşamış olsam da, İzmir'den yazlık yerlere ulaşım oldukça kolay ve ucuz olsa da hafta sonları yazlık mekanlara kaçmak çok sık yaptığım bir şey değildi. Öğrenciyken aylık harçlığımı söylesem ağlarsın okur. (Anne naber, muck?) Bu yüzden ben deniz, güneş, yazlık kültürü ile büyümedim. Ne yüzme ne de güneşlenme delisiyim. Kısıtlı olan tatil seçeneklerimi hep yurt dışından yana kullandım.

Tabi her şey gibi ben de değişiyorum. Avrupa'da ayaklarım patlayıncaya kadar yürümek ve şehri keşfetmek zor geliyor artık. Daha konforlu tatil seçenekleri arıyorum. Hele bir de küçük yerler olursa tadından yenmiyor  benim için. Kaçıracak bir şey olmadığı rahatlığı modumu yükseltiyor herhalde.

Bu hafta sonu Sığacık'ta çok keyifli ve ucuz bir tatil yaptıktan sonra yazın mümkün olduğunca İzmir çevresindeki yazlık yerleri keşfetme kararı aldım.

İzmir'den Sığacık'a 1 saatte varabiliyorsunuz.

Kaldığımız yer ise: Dağ Motel. Hem ucuz hem cici. Biz çok sevdik.

               


Otelin kendi restoranı da var. Restoranını otel kadar tavsiye etmesem de siz orada şu manzaraya karşı bir kahvaltı patlatın bence ama balık yemek için merkezdeki diğer restoranları deneyin.



Yürüme mesafesi biraz fazla ama taksiyle merkeze 2 dakikada, plajlara 5 dakikada varabiliyorsunuz.

Pazar günleri kaleiçinde organik pazar kuruluyor. Köylülerin kendi yetiştirdiği sebzeleri ve kendi yaptığı yemekleri sattığı bir pazar. Gördüğüm en keyifli pazardı. Şirin sokakları, yerel halkın içtenliği, sürekli çakallık derdinde olan insanların olmaması beni tavladı sanırım.



Denize gitmek isterseniz en yakın alternatif Akkum Plajı. Akkum Plajında yüzmek için 3 seçeneğiniz var, biri halk plajı, sanırım hafta sonları giriş ücretli ve 5 TL. Diğer plajlara giriş ücreti ise 30 TL. Biz konforlu görünmesi sebebiyle yüzmeye ilk gün Akkum Beach Club ikinci gün Mukka Beach Club'a gittik. Konsept ve müzikler olarak Mukka Beach Club'ı daha çok sevdik.



Lüks bir tatil yaşamadık ama konforlu bir tatildi bizim için. İstediğimiz gibi yedik içtik, güzel bir yerde kaldık ve 2 günlük tatilin bedeli çok uygun bir rakama geldi. Böyle tatillere gerçekten bayılıyorum.