Erasmus Günlükleri: Kopenhag? Asla!

Frankfurt Oder'de hasta olduğum bir gün sırf kendimi mutlu etmek için ucuz bulup aldığım Kopenhag biletimle bu hafta sonu Kopenhag'a gidecektim. Cuma günü dersten sonra eve gittim, saatler öncesinden beni o otobüse götürecek trene saat kaçta bineceğimi biliyordum. Ama yine de o treni kaçırdım. Bir insan uçağı ya da otobüsü nasıl kaçırır diyordum öğrenmiş oldum, gerçekten değişik bir kafa oluyormuş. Otobüs firmasını arayıp beni 5 dakika beklemelerini rica ettim kabul etmediler. Bileti değiştirmek istedim, telefondaki kişi bilet türünü görebilmesine rağmen bileti yarın ofise gelip değiştirebileceğimi ve sorun olmayacağını söyledi. Değiştirebilme ihtimalinden dolayı rahattım, başka zaman da gidebilirdim.

Ertesi sabah erkenden ofise gitmek için yola koyuldum, benim öğrenci kartımın geçerli olmadığı bir trene binmişim yanlışlıkla. Normal şartlarda ücretsiz gidebildiğim yolculuk için 30 EURO ödedim. Bilet kontrolü sırasında bunu bilmediğimi ve inmek istediğimi söylediğimde "ya bilet parasını ödersin ya polis çağırırım" dedi hayatımda gördüğüm en kaba kadın. "1 dakika dinler misiniz?" dediğimde "dinleyemem senin için 1 dakikam yok, bilmemen senin problemin gibi" bir cevap aldım. Parayı ödedim ama kadının tavrı aşırı sinirimi bozmuştu. Gittikten sonra ağladım.

Turistleri kandıran ve kötü davranan insanlardan nefret ediyorum. O ülke ve insanları hakkında inanılmaz kötü bir referans oluyorlar.Almanlarla ilgili ön yargımdan kurtulmak için inanılmaz derece çabalasam da bu gerçekten mümkün değil. Esneklik yok, hoşgörü yok. Aşırı direktler. Ülkenin hayat standartları oldukça yüksek olsa da, kendi disiplinlerinde boğulduğunu düşünüyorum Almanların. Yardımlaşma alışkanlıkları olsa belki hayatı kendileri için daha çekilir yapabilirler.

Talihsizlikler bunla da bitmedi, Berlin'deki otobüs şirketine ulaştığımda, söylenenin aksine promosyon bileti olduğu için tarihleri değitştiremeyeceklerini söylediler. Biletim yanmış oldu yani.

Tüm bunları oraya gitmemek için bir işaret olarak kabul etsem de şu an eskisinden daha çok gitmek istiyorum...