2012 senden çok çok umutluyum =)


Her yılın sonuna doğru "Bu yılı nasıl geçirdim?" konulu bir yazı yazmak blogger raconu. Hem bütün bir yıl üzerine adam akıllı düşünme şansınız oluyor.

Çok sık yazmıyor olsam da, bu blogun anlamı gitgide büyüyor benim için. Günlük olarak kullanmaktansa, çoğunlukla duygusallaştığım zamanlarda yazıyorum. Bazen duygularınızı dile getirdikçe basitleştiğini hissedersiniz, kafanızın içinde çok büyük ve anlamlı gelen şeyleri dillendirmeden açıklamak istersiniz ya... İşte böyle zamanlarda yazarak paylaşmak rahatlamanız için birebir, tek taraflı olmasındandır belki de.. Kendimi yazar olarak addetmiyorum elbette ama bilinen bir gerçekten yola çıkarak; birçok yazar gibi beni de hüzünlendiren şeyler mutlu eden şeylerden çok daha fazla yazma isteği doğuruyor içimde. O yüzden blogun genel içeriği biraz daha depresif ve tepkili görünse de çoğu zaman neşeli biri olduğumu söyleyebilirim.

Bu blogun hayatıma kattığı diğer bir değer ise; Türkçe yazma konusunda çok daha dikkatli olmamı sağlaması. Öğrencilik zamanlarında hocanın ağzından çıkanı kısaltarak not alma, yazdığını temize geçirme yerine hazır notların fotokopisini alma, msn, mesaj diliyle konuşma derken doğru düzgün yazmadığımı ve dil bilgisi kurallarına çok fazla dikkat etmediğimi farkettim. Bazen aklımdaki düşünceleri hızlıca yazıya geçirme hevesiyle yine dil bilgisi hataları yapıyorum ama eskisinden çok daha dikkatli olduğumu ve dikkat edilmesi gerektiğinin önemini vurgulamak istiyorum.

Bu yılı değerlendirecek olursak; son yıllarda en kötü geçen yıl oldu benim için. Çok mücadele doluydu, çok zorlandım, çok parasız kaldım, kaç yüz etkinlik kaçırdım, kendimi kaç kere erteledim ben bile bilmiyorum.

İstanbul'da fakirlik sınırının çok çok altında bir maaşla işe başlamayı kabul etmemin akabinde ilk birkaç yıl zorlanacağımı biliyordum elbette. Yine de bir yerden başlamak istedim. Çünkü daha iyi fırsatların karşıma çıkmasını beklemektense fırsatları kendi çabamla yaratmayı tercih eden bir insan oldum hep. Beklemek hiçbir zaman seçeneklerim arasında olmadı. Kimi zaman bu yüzden kaybettiklerim oldu ama geriye dönüp
baktığımda, kazandığım çoğu şeyi bu özelliğime borçluyum diyebiliyorum.

Maddi zorluklarına rağmen hala "İyi ki orda çalışmışım" dediğim ilk iş yerimin hem maddi hem profosyonel anlamda bana daha iyi şartlar sunamayacağını  farkettiğim noktada ordan ayrılmaya karar verdim. Çok zor bir karardı benim için. Bir iş yerine bu kadar bağlanabileceğimi hiç tahmin etmezdim. Sevgilimden ayrılmışım gibi buruk hissettim, özledim orada çalışmayı çoğu zaman.

İstifa etmek çok radikal bir karardı zira yeni bir iş bulmadan bu kararı vermiştim. Üstüne bir de istifamın ertesi günü ev sahibim kendi kızını yerleştireceği gerekçesiyle kira kontratını yenilemek istemediğini ve evden çıkmamı isteyince gerçekten çok zor durumda kaldım. AIESEC'in yurtdışı staj sınavını kazandım, yeni bir ev ve iş arama sürecine girmeden 1 ay boyunca başvurular yapıp eşleşmeyi bekledim. Yurtdışında bir süre çalışmak tam ihtiyacım olan şeydi. Ama evdeki hesap çarşıya uymadı kısa bir sürede eşleşemedim, yeni bir iş ve ev aramak zorunda kaldım.

Kısa bir süre sonra sektöründe en iyi ve çalışma koşulları oldukça iyi olan bir şirkette işe başladım. Oradaki herkesle gayet iyi geçinmeme rağmen yaptığım işin benim azıcık bile olsa hoşuma gitmemesi beni yeniden iş aramaya itti ve 3 ay sonra oradan daha kötü şartlar sunsa da beni daha çok heyecanlandıran başka bir iş buldum.

Şimdi böyle anlatınca 10 dakikaya sığıyor ama ben bu süreci tam 12 ay boyunca oldukça zorlu olarak yaşadım. Belirsizlikler beni devamlı olarak temkinli olmaya ve kendimi ertelemeye zorladı. Kendi kararlarımın bedelini ödemek zorundaydım bir yerde. Mücadele her zaman tercihim olmuştur ama ancak onu çekilebilir kılan güzel heyecanlar ve sürprizler olduğu sürece. Geriye dönüp baktığımda bu sürprizlerin azlığı, asıl bu yılı son yılların en kötü yılı yaptı.

Yaptığım her şeyin hatta yaşama amacım; iyi vakit geçirmek. İyi vakit geçirdiğim zamanları arttırmak için yaşıyorum, çalışıyorum ben.

2011, bu anlamda oldukça kötü bir yıl olmuş olabilirsin ama son yılların en iyi yılbaşı partisini bana sunarak hala durumu toparlama şansın var ;)