İzmir Günlükleri: Akyaka Cenneti

İzmir'e taşındığımdan beri Sığacık, Çeşme, Fethiye, Cunda, Rodos ve Akyaka'ya gittim. Akyaka'ya gitmeseydim Rodos açık ara en güzel tatil güzergahım olacaktı ama Akyaka da gerçekten bir cennetmiş.

Pamukkale'nin Fethiye'ye giden otobüsüne biniyoruz, 3.5 saat sonra Akyaka yol ayrımında iniyoruz. Yolculuk sırasında muavine söylerseniz size Akyaka yol ayrımında servis ayarlıyor. Otelimize doğru giderken yolda bizi karşılayan yeşil zaten nasıl bir cennete varacağımız konusunda ipucu veriyor. Servis bizi tam otelimizin önünde bırakıyor: Gümüş Konak.

Gümüş Konak
O civarda benzer standartlarda bir sürü otel, apart, pansiyon var ama biz sahibinin oldukça ilgili olması, içerisinin çok temiz olmasından dolayı çok mutlu hissediyoruz burada.

Akyaka'da gidilebilecek bir sürü koy var ama bizim keşfetmeye zamanımız yok. Öneri üzerine Çınar Koyu'na gidiyoruz. Çınar Plajı bence vasat bir tesis ama biz orada koca bir Çınar ağacının gölgesinde çok keyifli bir şekilde yatıyoruz.

Çınar Koyu

O günün akşamında yine tavsiye üzerine Azmak Çayı kenarında Vira Vira Restoranına balık yemeğe gidiyoruz. Balık güzel lakin fiyatlar gerçekten abartı. Ben tavsiye etmiyorum. Azmak Çayı'nın yanında bir sürü balık restoranı var zaten, daha uygun ve güzel bir seçenek bulabilirdik aslında.

O güne dair en doğru tercihimiz cici otelimizdi. Tavsiye üzerine gittiğimiz hiçbir yer içimize sinmedi, bu sebeple ikinci gün bize tavsiye edilen şeyi yapmamakta ısrarlıyım. Ben güzel bir yer bulacağım, eminim.

Gümüş Konak
Önce Akyaka Halk Plajına gidiyoruz. Pazar günü olduğu için çok kalabalık. Orada denize girmek istemiyoruz.

Sonra taksiye atlıyoruz eski maden iskelesinin oraya bakmaya. Burası epey sessiz, sakin. Dağlarla çevrili, tertemiz bir koy. Birkaç otel yan yana ve otellerin kendi tesisleri var. İskelem otelin şezlongları 10 TL iken hemen yanındaki Filika Hotel'in şezlongları ücretsiz.
Filika Hotel'in iskelesine gidiyoruz.

Filika Beach
Servis güzel, gelen kitle güzel, fiyatlar makul. Bütün gün yiyip içip gerçekten çok komik bir rakam ödüyoruz.

Akyaka'nın denizi tertemiz ama sıcak değil. Akyaka'nın güzelliği denizden değil yeşilinden geliyor zaten.

Tatil için gittiğiniz yerin doğası da güzel olmalı diye düşünüyorum. Şehir hayatında sürekli maruz kaldığımız gri bizi çok geriyor, doğayla buluştuğumuzda ise gerçekten rahatlıyoruz. Orada geçirdiğim her saniye mutlu ve keyifliydim.

Merkeze hiç gitmediğimiz için gece neler yapılır pek bir fikrim yok. Elbette çılgın bir gece hayatı olacağını sanmıyorum ama eminim birkaç barı vardır merkezde.

El değmemiş bir cennet Akyaka. Umarım hep öyle kalır.