Dubai ile ilgili; kısa kısa...

22-27 Ocakta Ortadoğu'nun en büyük Sağlık fuarı Arab Health için Dubai'ye gittim. Fuar oldukça güzel geçti. İş kısımları bana kalsın, Dubai ile ilgili gözlemlerimi paylaşmak istiyorum müsadenizle.

Öncelikle uçaktan indikten sonra havaalanında herkesin geçmek zorunda olduğu "göz taraması" prosedürü için şunu söylemek istiyorum: "WTF?"  Tam 1.5 saat göz taraması için sırada bekledim. Sabahın 3'ünde uçaktan indim. 5'te havaalanından çıkabildim. Üstelik bu bir seferlik bir şey değil. Dubai'ye her gelişinizde geçmek zorunda olduğunuz bir prosedür.


İlk intibam oldukça kötü olsa da, Dubai'yi çok sevdim. Belki sadece 5 gün kaldığım içindir. Bu zamana kadar sadece Avrupa'yı görmüş biri olarak bambaşka tarzda bir şehir ve ülke görmek gerçekten ilginç oldu.

Şu hayattaki en büyük problemi; yönünü bulamamak olan bendeniz için bilmediği bir şehirde her yere taksi ile gidebilmek inanılmaz büyük bir kolaylık oldu ve ben kolay olan şeyleri severim.

Taksiler çok ucuz, taksiciler çok yardımsever ve sizi dolandırmaya çalışmıyor.

Üstelik Dubai'deki birçok Arap İngilizce konuşabiliyor.


*Gece hayatı iyi diyemem. Ya da ben iyi olan bir yere gitmedim. Zaten şu zamana kadar gezdiğim yerlerde İspanya dışında gece hayatı çok iyi diyebileceğim bir yer görmedim.  Barlar en geç 2'de kapanıyor. Sadece otellerin diskoları sabah 3'e kadar açık. Böyle durumlarda "Cağnım İstanbul'um" diyesi geliyor insanın. Bar demişken; Budha bar ve Irish Village gidilmesi tavsiye edilen yerlerden.



Çok modern bir şehir Dubai. Kimse kimseyi rahatsız etmiyor. Diğer emirlikler bu kadar modern midir emin değilim. Böyle İslam ülkesi olsun canımı yesin yani.

Alışveriş merkezi olarak Bur Juman ve Dubai Mall'a gittim. Tamam enterasan alışveriş merkezleri var ama iki adımda bir alışveriş merkezi dikilen bir şehirde yaşayan biri olarak alışveriş merkezlerinden etkilenmemi beklemeyin.

Dubai'ye geldiğim ilk andan itibaren çok rahat, özgür ve mutlu hissettim okurcum. Herkesin yardımsever olması, herkesin ingilizce konuşabilmesi, güvenli olması, taksilerin ucuz olması, ulaşım kolaylığı vs. benim için kesinlikle hayat kurtarıcı oldu. Aksi takdirde, sabah 9 akşam 6, 4 gün boyunca fuarda koşuşturduktan sonra kesinlikle götümü kaldırıp her akşam bara gidemezdim diye düşünüyorum. (Göt dedim çok özür diliyorum.)

Son olarak; Dubai'de yollar geniş geniş pek güzel. Adamlar ileri görüşlü bilader. Dubai Convention Center'a da bayıldım. Bizim fuar merkezlerinden çok çok daha iyi kesinlikle.