Yarim İstanbul


foto: Sina Demirel

18 yıllık İzmir yaşamımın ardından ister nankör deyin, ister başka bir şey; ben yurdumu belirledim. Yarim İstanbul diyorum ve yaşamımı burada devam ettirmekten dolayı çok mutlu olduğumu bütün kamuoyuna bildiriyorum.

Bir şehri eviniz olarak benimsemeniz sadece şehrin güzelliğiyle alakalı değil. O şehrin size nasıl hissettirdiğiyle alakalı aynı zamanda. Geçen hafta İzmir'deydim. İzmir'de tanıdığım ve sevdiğim birçok kişiyi yakın bir zamanda görmüştüm İstanbul'da zaten. Orada özleyeceğim şehrin ruhu ve İzmir'deki evim olmalıydı. İzmir'deki evimi çok özlemişim orası ayrı ama şehrin ruhu bana iyi hissettirmedi. Yapılacak aktivitelerin azlığı, gidilecek mekanların azlığı, aşırı sıcak olması, orda geçirdiğim yılların bana hep bütün asiliklerimi, kendimi bulma çabalarımı, küslüklerimi, kavgalarımı, babamın vefatını hatırlatması, İzmir'i yaşamak istediğim şehirden ziyade arada sırada sevdiğim insanları ziyaret etmek için gideceğim şehirden öteye geçirmedi.

İstanbul ise mükemmel bir kaçış oldu. Kendi hayatımı kurmak uzun zamandır istediğim bir şeydi. Üstelik bu kadar güzel olacağını tahmin bile edemezdim. Burda birlikte olmak istediğim insanlarla beraberim, zaman geçirmek için geçirdiğim değil. Kendi evimi kurmaktan, çalışıyor olmaktan, insanlarla samimiyetimin ölçüsünü tamamen kendim belirliyor olabilmekten, yapılabilecek çok fazla aktivitenin olmasından, keşfedilecek çok şeyin varlığını bilmekten, istemediğim insanlarla görüşmeme özgürlüğümün olmasından, kendi paramı kendim kazanabilmekten dolayı gerçekten mutluyum. Elbetteki zorlukları var, bunu inkar edemem. Ama zorlukları tolere edebileceğiniz güzellikleri, sıkıcılığını tolere edebileceğim kolay bir yaşama tercih ederim.

İzmir'e gitmeden önce bir süredir kafam çok karışıktı, kendimi çok rahatsız hissediyordum. Kafam hala karışık ama rahatsızlığım geçti. Tehlikeli ama çoğu kez gerçek olan şey ise; bazı şeylerin kıymetini bilmenin en iyi yolu ondan uzaklaşmak olduğu.

Herkesin kendi özgürlüğünü ilan edebileceği hayatlar kurmasını diliyorum...